کاهگل مصنوعی، یک نمای سنتی مستحکم (هر آنچه باید بدانید)

کاهگل مصنوعی یک جایگزین مناسب برای کاهگل طبیعی است که به منظور استفاده در فضاهای سنتی به‌ویژه در مناطق بومگردی و گردشگری و باغات تولید می شود.
کاهگل مصنوعی، یک نمای سنتی مستحکم (هر آنچه باید بدانید)

کاهگل مصنوعی یک جایگزین مناسب برای کاهگل طبیعی است که به منظور استفاده در فضاهای سنتی به‌ویژه در مناطق بومگردی و گردشگری و باغات تولید می شود. از آنجا که کاهگل طبیعی ممکن است دچار مشکلاتی مثل ریزش و یا خرابی شود محصول کاهگل مصنوعی به عنوان یک جایگزین کاملاً مناسب وارد بازار شده است. کاهگل مصنوعی یک محصول کاملا ضد آب است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و می‌تواند به راحتی جایگزین کاهگل سنتی شود. به دلیل استفاده از متریال ضد آب، تمام دغدغه‌های کسانی که مایل به استفاده از کاهگل بوده‌اند را برطرف کرده است.

 ویژگی‌های کاهگل مصنوعی

ویژگی‌های کاهگل مصنوعی شامل موارد زیر می‌شود:

۱. استحکام و پایداری: کاهگل مصنوعی از مواد مقاوم و پایدار تشکیل شده است. این ویژگی باعث می‌شود تا کاهگل مصنوعی بتواند در مقابل رطوبت و سایر عوامل آب‌ و هوایی مقاومت نشان دهد.

۲. ظاهر طبیعی: کاهگل مصنوعی با طراحی‌های مختلفی به‌صورت چشم‌نواز اجرا می‌شود، که بسیاری از آن‌ها کاملا مشابه به کاهگل طبیعی هستند. این امر باعث می‌شود تا استفاده از این محصول در فضاهای سنتی، جذابیت و زیبایی خاصی ایجاد کند.

۳. کاهش احتمال خطرات حشرات : کاهگل مصنوعی معمولاً از موادی ساخته می‌شود که جذب رطوبت کمتری دارند و در نتیجه کمتر به جذب حشرات و رشد قارچ‌ها می‌انجامد. این خصوصیت باعث می‌شود تا احتمال آسیب دیدن از آفت‌ها در مقایسه با کاهگل طبیعی کاهش یابد.

۴. صرفه اقتصادی: کاهگل مصنوعی به نسبت سایر مصالح ساختمانی جایگزین، قیمت بسیار مناسب و معقولی دارد و حتی برای سطوح ناصاف که زیرسازی آن انجام نشده نیز کاملا قابل استفاده است.

۵. اجرای آسان : کاهگل مصنوعی به دو صورت ملاتی و رنگی وجود دارد. هر دوی این محصولات کاملا به آسانی قابل اجرا هستند. در ادامه این مقاله به نحوه اجرای آنها نیز خواهیم پرداخت.

۶. عدم نیاز به زیر سازی : کاهگل نانو نیاز به زیرسازی ندارد و روی سطوح ناصاف نیز به راحتی قابل اجراست. البته با توجه به اینکه چه سطح زیر کاری دارید باید در مورد انتخاب محصول ملات کاهگل نانو و یا رنگ کاهگل ضد آب تصمیم بگیرید.

۷. قابل شستشو بودن : محصول کاهگل مصنوعی کاملاً ضد آب و قابل شستشو است. یعنی شما هیچ دغدغه‌ای برای تمیز کردن سطح نمای خود نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید با پاشش آب نمای خود را شستشو دهید .

۸. عدم پوسته کردن: به دلیل وجود متریال مرغوب و ترکیبات با کیفیت به هیچ عنوان کاهگل مصنوعی ضد آب پوسته نمی کند. البته تولید کنندگان مختلف ممکن است متریال متفاوتی برای محصول در نظر بگیرند. اما ما میتوانیم برای کاهگل صنعتی ضد آب فرداد چنین ادعایی داشته باشیم.

۹. عدم تغییر رنگ: به دلیل وجود ترکیبات طبیعی در محصول از جمله پودرهای معدنی مقاوم و با کیفیت، کاهگل نانو تغییر رنگی نخواهد داشت و می توانید با خیال راحت آن را بر روی نمای مورد نظر خود اجرا نمایید. ضمانت ۱۰ ساله مجموعه رنگ فرداد برای محصول کاهگل مصنوعی شامل موضوع عدم تغییر رنگ نیز می‌شود

کاهگل مصنوعی به‌عنوان یک جایگزین مناسب و پایدار برای کاهگل طبیعی در فضاهای سنتی موردتوجه قرار گرفته و در حال حاضر در بسیاری از مناطق استفاده می‌شود. با توجه به رشد تکنولوژی و تحقیقات بیشتر در زمینه مصنوعات ساختمانی، احتمالاً بهبود‌ها و نوآوری‌های بیشتری نیز در این زمینه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: کاهگل نانو راه‌حلی نوین برای ساختمان‌ های سنتی

انواع کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی در انواع مختلفی تولید می‌شود، که هر یک دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود هستند. در زیر به برخی از انواع کاهگل مصنوعی معمول اشاره می‌کنم:

۱. کاهگل مصنوعی ملاتی: محصول کاهگل ملاتی ضد آب به صورت پودری تولید می‌شود که عموماً شامل مواد پایه سیمان هستند. اجرای این محصول عموماً شبیه اجرای سیمان پلاستر است و توسط یک بنا یا سیمانکار آماتور نیز می‌تواند انجام شود.

۲. رنگ کاهگل مصنوعی: رنگ کاهگل ضد آب در قوطی های ۱۰ و ۲۰ کیلویی تولید می‌شود. این محصول پایه آب است و باید با آب مخلوط شود. اجرای این محصول باید توسط غلطک یا قلمو انجام شود. اجرای این محصول نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارد و هر خریداری می‌تواند آن را به صورت شخصی انجام دهد.

۳. رزین کاهگل (ضد آب کننده): رزین ضد آب کننده کاهگل در اصل با دو محصول بالا کاملاً متفاوت است. این رزین فقط به عنوان ضد آب کننده بر روی کاهگل‌های سنتی می‌شود و می‌تواند سطح کاهگل سنتی را کاملاً ضد آب کند. شرط استفاده از این محصول این است که مدت زمان زیادی از اجرای کاهگل سنتی نگذشته باشد.

استفاده از هر نوع کاهگل مصنوعی بستگی به نمای ساختمان و سطح زیر کار دارد.

بیشتر بخوانید: رنگ کنیتکس چیست؟ (ویژگیها + نکات خرید+قیمت محصول)

طرز تهیه کاهگل مصنوعی

طرز تهیه کاهگل مصنوعی به گونه‌ای است که مواد مختلف مخصوص در فرآیندهای خاص مورد استفاده قرار میگیرند تا یک محصول نهایی با خواص و ویژگی‌های مشابه کاهگل طبیعی به‌وجود آید. این فرآیند به‌طور کلی شامل مراحل زیر است:

۱. انتخاب مواد ضد آب کننده: مواد اولیه استفاده شده در تهیه کاهگل مصنوعی عمدتاً موادی هستند که قادر باشند سطح مورد نظر را ضد آب کنند و مشکلات کاهگل های سنتی را رفع کنند.

۲. فرآیند تولید: مواد ضد آب کننده با انواع مختلف مواد پایه آب و رزین میکس می شود تا محصول مورد نظر به تولید برسد. بسته به نوع استفاده ی محصول کاه طبیعی نیز در میکسر با محصول مخلوط می شود.

۳. کنترل کیفیت: پس از تهیه کاهگل مصنوعی، محصولات تولیدی باید مورد بازرسی و کنترل کیفیت قرار گیرند تا استانداردهای موردنظر مورد تایید قرار بگیرند.

عملیات تولید کاهگل مصنوعی به علت استفاده از متریال مختلف ضد آب کننده و نیاز به مخلوط شدن با استفاده از دستگاه میکسر حتماً باید در کارخانه انجام شود و به صورت شخصی قابل انجام نیست.

نحوه اجرای کاهگل مصنوعی 

همانطور که قبل‌تر در این مقاله اشاره کردیم انواع مختلفی از کاهگل مصنوعی وجود دارد که نحوه اجرای هر کدام با یکدیگر متفاوت است. 

*برای اجرای محصول ملاتی کاهگل ضد آب باید مواد پودری در کیسه‌های محصول وجود دارد را با آب میکس کنیم و پس از آن محصول را شبیه سیمان نرمه مخلوط کنیم و بعد از میکس کامل محصول را با ماله بر روی دیوار اجرا کنیم. بعد از اجرای محصول نیز نیاز است که با ابر فشرده و برس خیس بر روی سطح اجرا شده بکشیم تا سطح کاملاً یکدست را داشته باشیم. محصول کاهگل مصنوعی فرداد از مواد پایه سیمان تشکیل شده است و به همین خاطر باید بعد از اجرا تا سه روز آبپاشی بر روی نمای اجرا شده انجام شود تا محصول استحکام کامل خود را به دست آورد. ویدیوی زیر نیز اجرای این محصول را نشان می دهد. 

*برای اجرای رنگ کاهگل ضد آب فرداد باید محصول در قوطی را با آب میکس کنیم. به ازای هر قوطی ١٠ کیلویی سه لیتر آب و به ازای هر قوطی ٢٠ کیلویی شش لیتر آب باید با محصول مخلوط شود. بعد از میکس محصول با آب و کاه محصول آماده اجرا است و میتوانید با استفاده از غلطک و یا قلمو محصول را بر روی سطح صاف خود اجرا نمایید. ویدیوی زیر نیز اجرای این محصول را به نمایش می‌گذارد.

*برای اجرای رزین ضد آب کننده کاهگل نیز نیاز است هر ده لیتر از محصول با ده لیتر آب میکس شود و بعد از آن با پیستوله، غلطک ، قلمو و یا سم پاش بر روی سطح کاهگل سنتی اجرا شود. هر قوطی ده لیتری از این محصول قادر است ٧٠ تا ٨٠ متر مربع از کاهگل سنتی را ضد آب کند.

خواص کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی دارای ویژگی‌های مختلفی است که آن را به عنوان یک جایگزین پایدار برای کاهگل طبیعی در فضاهای سنتی و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد. برخی از ویژگی‌های کاهگل مصنوعی عبارتند از:

۱. پایداری و مقاومت: کاهگل مصنوعی از مواد مقاوم و پایدار تولید می شود، که باعث می‌شود تا در مقابل رطوبت، سایش و خوردگی مقاومت نشان دهد.

۲. عدم جذب آب: متریال کاهگل مصنوعی معمولاً جذب آب کمتری نسبت به کاهگل طبیعی دارند. این خاصیت باعث می‌شود کاهگل مصنوعی در مقابل پوسیدگی و آلودگی‌های مرتبط با رطوبت مقاوم باشد.

۳. ظاهر طبیعی: کاهگل مصنوعی ظاهری مشابه کاهگل طبیعی دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا استفاده از آن در فضاهای سنتی،بومگردی و گردشگری و باغات جذابیت و زیبایی خاصی ایجاد کند.

۴. سهولت در اجرا: کاهگل مصنوعی به راحتی قابلیت اجرا بر روی سطوح مختلف را دارد و نیازی به اینکه حتما نیروی متخصصی باشید ندارد.

 

هزینه کاهگل مصنوعی

یکی از سوالاتی که مکررا در سایت و اینستاگرام از مجموعه ما پرسیده می شود این است که قیمت هر کیسه کاهگل مصنوعی چقدر است و یا قیمت هر قوطی رنگ کاهگل چند است؟ در صفحات مختلف این سایت در دسته بندی کاهگل نانو میتوانید قیمت روز محصولات را مشاهده بفرمایید.

به طور کلی هزینه کاهگل مصنوعی ممکن است متغیر باشد و به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، اما در کل به‌طور معمول، هزینه‌های مرتبط با کاهگل مصنوعی شامل موارد زیر می‌شود:

۱. هزینه تولید: هزینه تولید کاهگل مصنوعی شامل هزینه‌های مرتبط با تهیه مواد اولیه، فرآیند تولید، ماشین‌آلات و دستگاه‌های تولید، نیروی انسانی و هزینه‌های مرتبط با کنترل کیفیت است.

۲. هزینه حمل و نقل: اگر تولید کاهگل مصنوعی در یک منطقه و توزیع آن در مناطق دیگر انجام شود، هزینه‌های حمل و نقل ممکن است به هزینه نهایی کاهگل مصنوعی افزوده شود.

۳. هزینه بسته‌بندی: بسته‌بندی مناسب و محافظتی برای کاهگل مصنوعی نیز هزینه‌های خاصی دارد که به هزینه‌های نهایی اضافه می‌شود.

۴. هزینه توزیع و فروش: هزینه‌های مرتبط با فروش و توزیع کاهگل مصنوعی شامل هزینه‌های نمایندگی‌ها، تبلیغات و بازاریابی، نقاط فروش و سیستم‌های فروش نیز در قیمت نهایی این محصول دخیل است.

به‌طور خلاصه، هزینه کاهگل مصنوعی از ترکیب هزینه‌های تولید، توزیع، فروش، نگهداری و سایر عوامل تشکیل می‌شود. همچنین، نوع و کیفیت مواد مصنوعی نیز می‌توانند بر هزینه‌ها تأثیر بگذارند. برای مطلع شدن از دقیق‌ترین هزینه‌ها با توجه به متراژ مورد نظرتان، بهتر است با کارشناسان مجموعه رنگ فرداد در ارتباط باشید.

کاهگل مصنوعی در شهرهای مختلف ایران از جمله شیراز، تهران، یزد، شهرکرد، مشهد، اصفهان، بوشهر، گناوه، سیرجان، کرمان،  شهرهای مختلف استان مازندران، شهرهای مختلف استان گیلان مستقیما عرضه می شود.

 

رنگهای کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی معمولاً در انواع و طیف‌های مختلف رنگی تولید می‌شود. در زیر برخی از رنگهای معمول کاهگل مصنوعی آورده شده است:

۱. رنگ کاهگل طبیعی (خاکی): یکی از پرطرفدارترین رنگهای کاهگل مصنوعی رنگ خاکی است که شباهت ظاهری بسیار زیادی با کاهگل سنتی دارد.

۲. رنگ قهوه‌ای تیره: رنگ قهوه‌ای تیره نیز یکی از رنگهایی است که کاملا با کاهگلهای سنتی شبیه است و استقبال زیادی از آن می شود.

۳. رنگ قرمز: یکی دیگر از رنگهایی که طرفداران خاص خودش را دارد رنگ قرمز است. کاهگل رنگ قرمز در اجرا بسیار زیبا خودش را نشان میدهد و بسیار به کاهگل ابیانه که خاک قرمز خاص خودش را دارد شبیه است.

۴. سایر رنگ‌ها: برخی از تولیدکنندگان ممکن است کاهگل مصنوعی را با رنگ‌های غیرطبیعی مانند زرد، سفید، خاکستری، نارنجی و ... تولید کنند. این رنگ‌ها برای استفاده در طراحی‌ها و محیط‌هایی با استایل‌های جدید و خلاقانه مناسب هستند. عموما کاهگل نانو با چنین رنگهایی بسته به سفارش مشتری تولید می شود و استقبال زیادی از سمت همه ی مشتریان ندارد.

به طور کلی، رنگهای مختلف کاهگل مصنوعی به افراد با سلایق متنوع کمک میکند که بتوانند بهترین انتخاب را با توجه به نمای ساختمان و یا سایر اِلِمان ها داشته باشند.

معایب کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی ویژگی‌ها و مزایای بسیاری دارد، اما همچنین دارای معایبی نیز هست. به‌طور کلی، معایب کاهگل مصنوعی عبارتند از:

۱. نداشتن بوی نم و خاک: هر چند که کاهگل مصنوعی ظاهر طبیعی‌ای دارد، اما به این دلیل که متریال متفاوتی در ساخت و تولید آن دخیل هستند در زمان باران نباید انتظار بوی نم و خاک از آن داشته باشیم.

۲. قیمت بالاتر: طبیعتا کاهگل مصنوعی بخاطر استفاده از متریال جایگزین به جای گِل که نقش اصلی در کاهگل سنتی دارد هزینه بالاتری دارد ولی این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که استفاده از کاهگل نانو خیال شما را تا مدت زمان زیادی از ریزش و خرابی راحت کند.

 

نکات تکمیلی کاهگل مصنوعی یا همان کاهگل نانو

در ویدیوی زیر توضیحات تکمیلی از کاهگل نانو خواهید دید. هر آنچه که نیاز هست از تفاوت انواع کاهگل مصنوعی و کاربردشان بدانید.

نمایندگی کاهگل مصنوعی

نمایندگان فروش کاهگل مصنوعی یک نقش مهم در فرآیند توزیع و بازاریابی این محصول به مشتریان مختلف دارند. نمایندگی‌ها به عنوان واسطه‌ها بین تولیدکننده کاهگل مصنوعی و مشتریان، نقش کلیدی در ارتباط با مشتریان، تبلیغات، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی فنی و تأمین محصولات دارند. مجموعه رنگ فرداد در تعدادی از شهرهای ایران دارای نمایندگی می باشد و در شهرهای زیادی نیز در حال اعطای نمایندگی است. در صورتیکه درخواست نمایندگی دارید و یا میخواهید از اینکه شهر شما دارای نمایندگی فروش کاهگل مصنوعی است اطمینان حاصل کنید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد